Pazar, Temmuz 01, 2007

ÖYLESİNE

temizlikte bana yardımcı olan ... hanım iki haftadır gelmiyor, kızının tayini nedeniyle. iş başa düştü kısacası, dip bucak zaten temiz, süpürge toz alma yaylım toplama fasılları bana kaldı, ama zevk de aldım. her yıl mayıs ayında badana ve dip temel temizlik yapar fazlalıkları da atardım. bu yıl yine filozofa badanacıyı ayarla, gecikmeyelim dedim. çok işi varmış, 15 hazirandan sonra dedi, scaklar da bastırdı, badana filan çekemem. aldım bir kilo plastik boya, rotüş yaptım çizilen kirlenen yerlere, tertemiz oldu valla, badana yapılmış gibi..saten boyalı kısımlara dokunmadım, bilgim dışında, renk de tutturamam, karıştırmıştı bişişerle bişiileri badanacı.. bu yıl kaldı seneye inşallah..

çiftlikteki evden bahsetmiştim, dışı bitti, içi çelik yığını, üst kat bu yıl olamayacak yani. sadece döşemeler ve pncereler camlar takılacak, kapısı kapanacak. seneye hak kerim. ama alt kat bitmişti zaten, orayı düzenledik, filozof arkadaşlarıyla zaman geçireceği bir mekan yapmak istiyodu orasını, bir kaç gün önce beyaz eşya geldi, her şey yerine takıldı yapıldı, bugün de oturma mekanı geldi mobilyacıdan.. ben de şöförle eksik gedik tamamladım mutfağa banyoya, evden fazlalıkları götürdüm, kaba temizliğini yaptırmış iki adama, ama ne temizlik, dostlar alış verişte görsün. akşam üzeri oraya gittim, her yer elden geçti, düzenleme yapıldı pek güzel oldu, üst katta inşaat süreceği için etraf pek iç açıcı değil ama olması gerekeni yaptım, filozofun açılışları ve uğraması gereken düğünleri vardı, ben tam işi bitirdim bir sigara yaktım o geldi, pek beğendi temizlik parası verdi bana 100 ytl :))) kardayım yanee.. yorulmuşum, öğleden sonra da kardeşimle pazara gittik, sokaklarda satıcılarda köylü kadınların tezgahında herşey var ama ben pazarı seviyorum aktivite oluyoo.. pek bişii almıycam tarlada herşey var derken yine elleri kolları doldurduk, bi de markete uğradık, taşıdık onları yaya olarak... arabayı park etmek problem, bütün istanbul burda sanki pek kalabalık oluverdi birden. yani demek istediğim çiftliğe gittiğimde yorgundum ama bi gazla orayı da hallediverdim. önceki yıllarda bütün işimi kendim yapardım, yardımcı almazdım, bu yüzden kilo da almazdım. sonraları ütülerin bir kısmını bile kadına yaptırır oldum ama bu arada kilo da aldım. kadın evde temizlikte ben yollarda zayıflama amaçlı yürüyüşte. bu ne yaman çelişki.

bu gece kalıverecektik evde ama camlarda perde yok, jaluzi düşünüyoruz, sabah da işçiler gelecek merdivenleri yapmak için, bizi yatar durumda bulmasınlar diye vazgeçtik, öylesine serindi ki oysa orası..

mayıs ayı ortalarında bekçi evine gitmiş, 15 de bir gidiyo köyüne, filozof pek yalvardı, orada kalalım diye, huysuzum biliyorum, uyuyamam, her yer kirli gibi geliyo bana ama hadi kırmayayım şunu dedim ve kaldık. evden giderken pike çarşaf filan götürdüm, yoksa yatamam. hava pek güzeldi, sohbet ettik filozofla geç vakte kadar bahçede gece dört filandı yattı o, ben de gazetemi okudum, aaaaa bi de baktım ki hava aydınlanmış, hadi kalk dedim kendime, zaten uyumayacaksın, ekilen bitkilerin başına gittim, her biriyle konuştum, çilek topladım, kiraz yedim dalından, yumurta aldım tavukların altından sıcacıktı daha, danalara baktım, hepsi yatıyolardı henüz ayağa kalkmamışlar.. hani derler ya dana gibi yatıyo diye bir değim, doğru valla, yayıla yayıla bir yatıyorlar ki, tanık olmamıştım o güne değin. salatalık topladım. biberler tek tük olmuştu, her birinden topladım kısacası, soğanları yerinde ayıkladım, iki saat gibi zaman geçmiş, nasıl geçtiğini anlamadan. kahvaltı hazırladım, beyimizi kaldırdım sonra dooğğru eve, yatmağa..

işte böyleyken böyle sevgili arkadaşlarım, sağlıcakla kalın.. ben oldum bir çiftçi karısı binnaz..

14 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Merhaba,çiftlik evi muhteşem.Bayıldım.Güle güle oturun.Sevgiler...neriman

fikriminincegülü dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın. Gece serin serin bir uyku. Tavukların altından alınan yumurtalarla, mis gibi çiftlik havasında kahvaltı. İnsanın Binnaz olası geliyor. Ben benim kocaya söyleyim de, biz de köye taşınalım bari.:))

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

teşekkürler daimamutfak.

incegül, Binnaz ı tam anlamıyla yaşarsan zor zanaat bu işler, bitip tükenmeyen ardı ardına yapılması gereken bir yığın iş.. aman yerinde dursun..

nilly dedi ki...

Sen ciftlige tasininca hic sIkilmayacakmissin gibi gorunuyor. Saatler ne zaman gecmis farkina bile varmayacaksiniz. Cok hos bir anlatim olmus. Ozendim valla :)

Biyonikkedi dedi ki...

Binnaz Kraliçem;P
Ya ben oraları,havasını suyunu iyi bildiğim için size çok imreniyorum biliyor musunuz?Ömrünüze ömür katıyorsunuz hem oradayken hemde böyle harika bir çiftlik evinde doğayla içiçe yaşamakla.Süper:)

nimet dedi ki...

ben temizlikçi kadın almam hiç. kendi işimi kendim yaparım hep. temizlikçi kadın almak daha çok iş gelir bana. ne güzel kendi kendine yapmışın işini. :))) çiftlik evine hayranım yalnız:))

nimet

KUGUU dedi ki...

Yanlizlar Kralicesi ne kadat uzun zamandir ihmal etmisim ziyarete gelmeyi, kusura bakma.

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

nilly im, ben kalabalıklarda yalnız yaşamayı seven de birisiyim. o kadar ıssızlık beni yorar. ülkeye döndüğünde beklerim..

sevgili biyo, her zaman da yaşanmaz orda yaa..

elbette hiç kimse kendininki gibi yapamaz temizliği sevgili nimet. ama bel fıtıgım var, yorulmamam, ayakta kalmamam lazım uzun süre.. bazen mecbur olunuyor..

her zaman beklerim sevgili kuğu..

Barış dedi ki...

Zenginin malı züğürdün çenesini "yor"ar ya, o yüzden uzatmayacağım "yor"umu. Hepsinin kamulaştırılacağı günü iple çekiyorum. Tadını çıkarmaya bakın :)

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

:)))

barış, söyliycek hiç bişii bulamıyorum, insanların birbirlerini yanlış anlamaları tam da buna denir işte..bu kadarrrrrr...

cadı dedi ki...

Bende yorumunu görünce yeni yazı yazdın sandım :(( Ee nerelerdesin?

Tijen dedi ki...

ben de gelmek istiyorum çiftliğe, çilek yemeye... gelebilir miyim?

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

yazamadım ama hep sizleri takip ettim, buralardayım ama çok yoğunum cadıcığım..

Tijen hanımcığım, ne zaman isterseniz gelebilirsiniz, beklerim her zaman..

nilly dedi ki...

Kralicem, uzun zamandir pek birsey yazmiyorsunuz. Umarim hersey yolundadir.