Cuma, Kasım 16, 2007

MAHSUR

Filozofa arkadaşları, hep kendin gidiyorsun bizi de götür Midilli ye diye yakınıyorlardı, toparlandık, vizeler alındı elliiki kişi yola koyulduk geçtigimiz cuma günü. hava güzeldi, ertesi gün bozulacağı belliydi ama pazara açar yine döner geliriz diye düşündük, hem toplu vize alınmıştı tarihleri belliydi gidilecekti yani. Dikili den gemiye bindik Yunan bandıralı pek rahat bir yolculukla vardık Midilli ye öğleyin. zaten yakın bir saat kırk dakika.. birinci gün yakın çevre gezildi akşam otelde herşey iyiydi kısaca. ertesi gün Assos kıyılarına bakan dünya turistik şehirleri anlamında koruma altına alınan. AB nin yılda milyonlarca euro yardım ettiği Molivos a ve çevresine gezi yapılacaktı.. sabah bir kalktık ki yağmur, fırtına, yer gök birbirine karışmış.. yine de yola koyulduk molalarda arabadan inmek mümkün değil, şemsiyeler ters dönyor.. Molivos a vardığımızda yağmur dinmiş fırtına devam ediyordu. Şehir sanki bir ölü, zaten Yunanlılar öğleden sonra fiestadalar heryer kapalı, rahatça da gezilemiyo ki hava koşullarından. araba kaleye çıkardı, yürüyebilecek olanlar iskeleye merdivenli yollardan indiler, ben de tabii ki.. Yazın sıcaktan inmek istememiştim, şimdi yürümeliydim. daracık yollarda tarihi, korunmuş, dokusu hiç bozulmamış, kapı ve pencereleri bordo renkte boyalı daracık sokaklardan indik aşağı.. o kadar merdiven ve yokuş aşağı iniş iki gün yürümemi engelledi ya neyse..Üçüncü gün, Ege denizi açıklarına bakan Erasmus bölgesi gezilecek, milyonlarca yıllık doğal ağaç müzesi görülecekti. dünyada bu değere Almanya ve Midilli sahipmiş.. Yola koyulduk epeyce de uzaktı bölge.. hava bir öncekine göre daha iyiydi güneşliydi hafiften de esiyordu. birbuçuk saat filan gittik daha önümüzde bir saatlik yolumuz vardı, rehbere tlf geldi, hemen dönmeliyiz liman kapanacakmış hava koşullarında dedi, sabah otelden çıkarken almıştık bavulları yanımıza zaten.. doğruca limana gittik ama izin vermiyorlar güney ve kuzey rüzgarları aynı anda estiğinden geminin alabora olma durumu olduğunu söylediler. Yunan kendi gemisine izin vermiyor yani. şehirde kafelerde zaman geçirdik izin verirler mi diye.. bizim durumumuzu öğrenen başka bir türk gemisi hemen Ayvalıktan yola çıkmış proğramı bozup bizi kendi gemileriyle götürecekler.. Gemi sahibi imza atıyormuş sorumluluğu alıyorum diye.. kendilerininkini göndermiyorlar ama bizim Türklere izin veriyorlar kendi insiyatiflerine bırakıyorlar yani.. Grupta bir kargaşa oldu, gidelim diye, bizim turun sahibi ben sorumluluk almam isteyen gidebilir dedi.. Filozof olaya el koydu, haydi arkadaşlar hep beraber otele geri dönelim diyerek grubu ikna etti. kimi öğretmen, kiminin çocuğu gelecek yurt dışından, kiminin ilacı bitmiş hergün alması gereken. valla benim bir şikayetim yoktu, Filozofum yanımda, karnım tok sırtım pek, hiç sorun etmedim, tatili uzatmış oluyorduk böylece, o da memnun, yoğun çalışmalarından sonra kafasını dinliyor ne güzel.. ertesi günü yine izin vermedi liman yetkilileri, kısa turlar yaptık ..akşam yine otelde geceledik.. salı günü nihayet gelebildik yurdumuza, martılar uğurladı bizi kendi sularımıza.. Bu arada öğrendiğimiz yeni şeyler de oldu tabii ki, rüzgar yedi şiddetini geçiyorsa izin verilmezmiş, güney kuzey rüzgarları aynı anda eserse de çıkılmazmış yola.. İşte bizdeki maceralar böyle arkadaşlar, üç günlük gezi çıktı beş güne.. resimler aşağıda.. Midilli, Molivos..

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Geçmiş olsun. Maceralı ama güzel bir gezi olmuş. Resimler süper.:)

Asuman Unsal dedi ki...

fotoğraflar çok şaane olmuş, beğendim :)(:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Hahhaa gezi dediğin böyle olur boşverrr,süper.
Fotoğrafları siz çekiyorsanız kraliçemartık halkın arasına daha çok karışmalı ve daha çok fotoğraf çekmelisinizzzz:)))

nimetin.blogspot.com dedi ki...

sen bizi catlatcan yalnızlar kraliçesi:)
maşallah maşallah:) çok güzel yerler ama.

nimet

CaDı dedi ki...

Kraliçem fotoğraflar harika !! ne güzel olmuş hem macera hem gezi, ellerinize yüreğinize sağlık;)

Adsız dedi ki...

yanlızlar kraliçesi;
çok güzel yerler urlar ne kadar şanslısınız.. bir an önce emekli olası gliyo insanın:))
hani ben blogu şifreliyorum ya mail gerekli ablacım davetiye için nagihansel@gmile bi mail atarsan o adrese gönderebilirim???

Nenoni dedi ki...

mutlu yıllar.

loungetime dedi ki...

Bloğunu ilk defa ziyeret ediyorum, konu tam beni ilgilendirince bir çırpıda okudum. Hayatımın neredeyse tamamı evimin balkonuna (dikilide)çıktığımda midilli manzarası izlemekle geçti. Hep gitmek istemiştim ama vize olayı var diye kaldı. inşallah bir gün diyorum

Asortik Krep dedi ki...

Son zamanlarda hiç yazmadın..

kedi dedi ki...

Midillide mahsur kamış olmalısınız kraliçemmmmm.
Ne kadar fidye istiyorlar söyleyin,tüm blogerlar toplaşır kurtarırız sizi.Yeter ki siz asil yazılarınızdan yazın ama yaaaa ühühühü:(((

Vladimir dedi ki...

İnanılmaz ama gerçek ne yazık ki. Adamların çıkamadığı yola bizimkiler gözü kapalı, yaradana sığınmak sureti ile çıkıyorlar.ne kötü bir şey.